Havreflarn

100 g smör
3 dl stora havregryn
1 ägg
1½ dl socker
1 msk vetemjöl
1 tsk bakpulver

smält choklad

Blir ca 35 st. vill du göra fler, gör två satser i följd. Annars sväller grynen och flyter inte ut på plåten.

Sätt på ugnen 175 ^c. Smält fettet och rör ner grynen i det heta smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Rör försiktigt ner grynblandningen och mjölet blandat med bakpulvret.
Klicka snabbt ut smeten glest på bakplåtspapper. Tag ca 1 tsk till varje kaka. Grädda mitt i ugnen tills flarnen fått lite färg, 6-7 min. Låt dem svalna något innan de lossas från plåten. Smält chokladen och bred på undersidan av ett flarn och sätt ihop med ett annat.

Enkelt och mycket goda kakor:)

Kommentarer
Postat av: C

Tack!

Imorgon blir det härliga havreflarn!

Ikväll ljusparty i stan.. om jag ens tar mig dit...

//C

2009-02-05 @ 15:20:41
URL: http://krakelspektakels.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0